Axl napisao/la:
Bečej je imao i novi most koji je poklonio, a za koji sam čuo da se radi od budzetskih para pokrajine i drzave, a ne opstine Ada... :S
Dakle Bečej ima reku, a imao je most, a nema ga više!?
Uvek me je interesovala ta priča o mostu... bilo bi lepo da neko napiše o čemu se tu radi...malko sam se raspitala i evo nekih informacija koje sam saznala.
Nakon bombardovanja, Nemačka je restaurirala jedan od svojih mostova koji je izbacila iz upotrebe i poklonila gradu Novom Sadu. Ispostavilo se da je most kratak za postavljanje preko Dunava. Neko od naših političara je tada želeo da ostvari dugogodišnju želju spajanja 2 Bečeja i uspeo je da dobije taj most.
Po generalnom urbanističkom planu Republike 2 Bečeja jesu subregionalni centri, dakle negde nas država vidi, u budućnosti, kao jedan grad... i to je lepo.
Stigao taj most, istovariše ga na majmunsko ostrvo i tu sad nastaje zapetljancija.
Majmunsko ostvo pripada Vodama Vojvodine i za svaki dan korišćenja tog prostora plaća se ležarina!?!
Naši urbanisti daju 2 lokacije za postavku mosta.
Ono što bi bilo najnormalnije, da se most postavi kao produžetak Zelene ulice je nemoguće ( najkraći put do N. Bečeja), jer je to most sa stubovima, a na mestima sa krivinom se postavlja isključivo viseći most. E sad opet usled te krivine, postojeće most može da se postavi, najmanje 1 km uzvodno ili nizvodno od nje.
Jedna od lokacija je žuta kuća, kažu urbanisti, koja bio bila ok i mi sa bačke strane tu nemamo problem, iako put između 2 Bečeja nije ništa skraćen ( opet je 14 km), dobija se mogućnost da se 2 Bečeja sjedine,a to opet otvara niz novih mogućnosti... postaje3mo veći grad, pripada nam bolnica ... i još puno toga.... Kako kažu, nije postojala volja u tadašnjem rukovodstvu N. Bečeja za tu lokaciju, iako su je naši urbanisti podržavali... napravio bi se kao neki prsten oko 2 Bečeja i čitava priča ima smisla.
Druga od lokacija je kilometar uzvodno od krivine... e tu je problem Ljutovo, koje služi za izlivanje Tise u visokim vodostajima, kao pre neku godinu... i prateća saobraćajna struktura je mnooogo skupa. Kažu, trebali bi se bukvalno napraviti vijadukti do N. Bečeja. E sad tu imamo ograman problem koji se zove nedostatak para.
Kilometar nizvodno od krivine, ima sličan problem...
Za svo to vreme... most leži na majmunskom ostrvu i dug ležarine dostiže milione!!!
A da, rekoše mi da je to most tipa „gradskog mosta“, što znači da je dozvoljen prelaz pešaka, biciklista, motorciklista i putničkih vozila. Zabranjen prelaz je za autobuse, kamione, železnicu...
... u svom tom ludilu... pojavljuju se Ađani kojima taj most baš odgovara i koji pristaju da plate dug za ležarinu!?! Znači mi njima poklonjeni most ( ja bih rekla neodgovarajući... jer to je ozbiljna investicija, koja treba godinama da služi narodu... i onda mora biti ono što zaista treba!), a oni milionskii dug Vodama Vojvodine... kanda ih nije baš skroz besplatno izašao taj most.
Kako dalje čujem, most se tamo postavlja, al’ nije dogovoreno, šta posle mosta tj. Ko će dalje da gradi put na banatskoj strani...
Eto, to su neke informacije do kojih sam došla, a volela bih, ako je neko više upućen, da napiše još... da ne živimo slepi kod očiju.
Meni se čitava priča oko tog famoznog mosta sada čini logočna , iako mislim da bi zaista trebalo postaviti redovan viseći most u krivini, podići te silne vijadukte i spojiti 2 Bečeja!
... kanda samo treba sačekati pravo vreme...
@ Robbyne, čini mi se da si negde na forumu napisao da su \\\" tvoji\\\" zatezali... što mi se uklapa u celu priču koju sam čula... Kažu da je sada drugačija situacija i da se sa G-dinom Predsednikom sadašnjim ... može dogovoriti